Search This Blog

May 26, 2009

qu ni sheng er kuai le.....(hp bsday)

Hari ini aku terjaga dengan dikejutkan oleh bunyi alarm yg aku set sndiri utk mengingatkan aku tentang hari yg istimewa buat sahabatku.Bukannya terlalu istimewa (takut nanti sahabat2ku yg lain berkecil hati),tetapi hanya untuk mengingatkan aku bahawa hari ini adalah hari lahirnya.Kadang-kadang hari lahir seseorang memang sudah aku ketahui tetapi kerapkali bila tiba hari itu aku seringkali terlupa dek rutin seharian.Tambahan pula dengan melayani kerenah ketiga-tiga anak dara bertuah aku
Sebenarnya tahun ini aku sudah tersilap tarikh hari lahirnya.Aku telah memberi ucapan terawal 10 hari.Syukurlah dia tidak marah dan menyatakan hari lahirnya 10 hari lagi.Malu juga bila diingatkan tetapi aku cover semula dengan kesilapannya yang juga tersilap tarikh hari lahirku.Kiranya kesilapan itu seri 0-0.

Di kesempatan ini ingin aku ucapkan "SELAMAT HARI LAHIR" untuk yang ke2 atau yg ke3 kalinya.Semoga dengan kehadiran tarikh ini sekali lagi telah memberi kesedaran kepadanya bahawa hidup ini semakin singkat.Pertambahan usia tidak akan memberi sebarang erti jika tidak diisi dengan bunga2 kehidupan yang akan menyerikan lagi dunia.

Disini juga ingin aku kabarkan kepadanya tentang bulan kelahirannya dari aspek Islam.Harapanku agar dia beroleh kekuatan untuk menempuh pelbagai cabaran dan semoga dia melahirkan zuriat yang membahagiakan di dunia mahupun di akhirat.Amin..

Jamadil Akhir
.
Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapibila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah. Semasa kecilnya, ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar terserlah sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.


2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. xtau nape gambo dia dah tak kuar..mana tah silapnya..

    ReplyDelete

a happy family....

a happy family....